Правила внутр. розпорядку
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці Правила визначають норми поведінки пацієнтів та інших відвідувачів, умови і порядок надання платних медичних стоматологічних послуг (далі по тексту - Стоматологічні послуги) в ТОВ «Доктор Даніч» (далі по тексту – Клініка або Медичній центр).
1.2. Наступні правила розміщуються для загального ознайомлення в реєстратурі клініки у вільному і доступному для ознайомлення місці.
1.3. Клініка надає амбулаторно-поліклінічну спеціалізовану стоматологічну допомогу.
1.4. Клініка надає платні медичні послуги в галузі стоматології на підставі ліцензії, виданої Міністерством охорони здоров'я України.
1.5. При наданні первинної, в тому числі долікарської, лікарської та спеціалізованої, медико-санітарної допомоги організовуються і виконуються наступні роботи (послуги):
(а) при наданні первинної долікарської медико-санітарної допомоги в амбулаторних умовах по: рентгенології; сестринської справи; стоматології;
(б) при наданні первинної спеціалізованої медико-санітарної допомоги в амбулаторних умовах по: стоматології терапевтичної; стоматології хірургічної; стоматології ортопедичної; ортодонтії.
1.6. Прейскурант цін на стоматологічні послуги, що надаються Клінікою, із зазначенням їх найменування та вартості розміщений в реєстратурі в вільному і доступному для ознайомлення місці.
2. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПАЦІЄНТА В КЛІНІЦІ
2.1. Пацієнт (Відвідувач) зобов'язаний надіти бахіли при вході в Клініку, залишити верхній одяг в гардеробі Клініки.
2.2. Пацієнт проходить в лікувальні приміщення тільки на запрошення і в супроводі персоналу Клініки.
2.3. Неповнолітні особи віком до 14 років можуть перебувати в будівлі (приміщенні) Клініки тільки в супроводі близьких родичів, опікунів.
2.4. Знаходження супроводжуючих пацієнта осіб в кабінеті допускається тільки з дозволу лікаря та за умови виконання його вказівок.
2.5. Медична карта стоматологічного пацієнта є власністю Клініки і зберігається в реєстратурі Клініки.
2.6. Пацієнт зобов'язаний:
(а) виявляти в спілкуванні з медичним працівником такт і повагу, бути витриманим, доброзичливим;
(б) не приходити на прийом до лікаря в стані сп'яніння (алкогольного, наркотичного, токсичного і іншого);
(в) своєчасно з'являтися на прийом і попереджати про неможливість явки з поважної причини;
(г) не робити дій, здатних порушити права інших пацієнтів і працівників Клініки;
(д) дотримуватися встановленого порядку діяльності Клініки і норми поведінки в громадських місцях;
(е) не втручатися в дії лікаря і не здійснювати інші дії, які б порушення процесу надання медичної допомоги;
(ж) не допускати прояви неповаги у ставленні до інших пацієнтів та працівників Клініки;
з) дбайливо ставитися до майна Клініки, дотримуватися чистоти і тишу в приміщеннях Клініки.
2.7. З метою дотримання громадського порядку, попередження та припинення протиправних дій та адміністративних правопорушень, забезпечення особистої безпеки працівників Клініки, пацієнтів і відвідувачів в приміщенні Клініки забороняється:
(а) проносити в будівлю і службові приміщення Клініки вогнепальну, газову і холодну зброю, отруйні, радіоактивні, хімічні та вибухові речовини, спиртні напої та інші предмети і засоби, використання яких може становити загрозу для безпеки оточуючих;
(б) перебувати в службових приміщеннях Клініки без дозволу адміністрації;
(в) виносити з приміщення Клініки документи, отримані для ознайомлення;
(г) вилучати будь-які документи з медичних карт;
(д) залишати на журнальних столиках оголошення без дозволу керівництва Клініки;
(е) проводити фото- і відеозйомку без попереднього дозволу керівництва Клініки;
(ж) виконувати в приміщеннях Клініки функції торгових агентів, представників і перебувати в приміщеннях Клініки в інших комерційних цілях;
(з) курити у всіх приміщеннях Клініки і на що додається до клініки території.
2.8. Забороняється доступ в будівлю (приміщення) та службові приміщення Клініки особам в стані алкогольного, наркотичного та іншого сп'яніння, що не відповідає санітарно-гігієнічним вимогам або з агресивною поведінкою. У разі виявлення зазначених осіб вони видаляються з будівлі (приміщення) Клініки співробітниками Клініки і (або) правоохоронними органами.
2.9. У разі порушення пацієнтами та іншими відвідувачами встановлених правил поведінки в клініці - працівники Клініки має право їм робити відповідні зауваження і застосовувати заходи впливу, передбачені чинним законодавством.
2.10. Перешкоджання здійсненню процесу надання медичної допомоги, неповажне ставлення до працівників Клініки і іншим пацієнтам і відвідувачам Клініки, порушення громадського порядку в будівлі (приміщенні) і службових приміщеннях Клініки, невиконання законних вимог працівників клініки тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену законодавством України.
2.11. Лікар має право відмовити пацієнтові в спостереженні і лікуванні (погодивши з директором), якщо це не загрожує життю пацієнта, в разі недотримання пацієнтом справжніх правил поведінки в Клініці і законних вимог працівників Клініки.
3. УМОВИ ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ ПЛАТНИХ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ
3.1. Пацієнт може отримати попередню інформацію про які надають медичних стоматологічних послуг, їх вартості, порядку оплати і т.д. в регістратурі Клініки.
3.2. Платні медичні послуги надаються за попереднім записом на прийом до лікаря (заздалегідь або в день звернення), що здійснюється як при безпосередньому зверненні в реєстратуру Клініки, так і по телефону Клініки.
3.3. Якщо Пацієнт що раніше не обслуговувався в Клініці, адміністратор записує Пацієнта на первинний огляд і консультацію до лікаря відповідної спеціальності, пропонуючи пацієнтові лікаря, у якого є вільний час на найближчий день. Якщо пацієнт просить записати його до певного лікаря, то адміністратор записує пацієнта в наявний вільний час в розкладі цього лікаря.
Під час первинного огляду і консультації лікар здійснює діагностику, направляє на додаткові методи обстеження (рентгенодіагностику), визначає методи і обсяги медичного втручання, надає пацієнту інформацію про стан його здоров'я, пропонованому лікуванні і прогнозі лікування.
3.4. У разі запізнення Пацієнта більш ніж на 20 хвилин призначеного часу Клініка має право відмовити в прийомі, якщо надання такої послуги може призвести до зміни часу прийому наступних пацієнтів. Спізнілому пацієнтові адміністратор пропонує перенести прийом на інше вільний час.
3.5. У разі непередбаченої відсутності лікаря або інших надзвичайних обставин, адміністратор Клініки попереджає про це Пацієнта при першій нагоді за контактним телефоном, вказаним Пацієнтом при записі.
3.6. Напередодні прийому Клініка здійснює попереднє повідомлення про прийом з метою підтвердження явки на прийом, оптимізації запису на прийом і в разі зміни в розкладі роботи лікарів. Клініка не несе відповідальності за відсутність можливості повідомити пацієнта про зміни в прийомі через невірно зазначеного телефону, вимкненого телефону, а так само в разі, якщо пацієнт не відповідає на дзвінки.
3.7. Якщо Пацієнт не може прийти в призначений час, він повинен заздалегідь попередити про це адміністратора Клініки.
3.8. В деяких випадках на розсуд Клініки медичні стоматологічні послуги надаються Клінікою на підставі викладеного у письмовій формі з Пацієнтом Договору про надання стоматологічних послуг, форма якого розроблена Клінікою, або на підставі інформаційної згоди на проведення певного лікування (далі Договір).
3.9. При укладенні Договору Клініка повідомляє Пацієнта про те, що недотримання вказівок (рекомендацій) Клініки (медичного працівника, що надає платну медичну стоматологічну послугу), у тому числі призначеного режиму лікування, можуть понизити якість платної медичної послуги, що надається, спричинити неможливість її завершення в строк або негативно позначитися на стані здоров'я Пацієнта.
3.10. Прийом пацієнтів проводиться лікарем відповідної спеціальності і кваліфікації. Відомості про спеціалізацію і кваліфікацію лікарів можна отримати в реєстратурі і Клініки.
3.11. Клініка має право не приступати до надання платних медичних послуг до моменту постановки Пацієнтом свого власноручного підпису в Договорі про надання стоматологічних послуг, або в інформаційній згоді на проведення певного лікування.
3.12. Клініка має право відмовити Пацієнту в наданні стоматологічних послуг, якщо лікар виявив у Пацієнта протипоказання або захворювання, що виключають безпечне надання послуг, якщо у Пацієнта є гострі запальні інфекційні захворювання, якщо Пацієнт відмовляється пройти необхідне діагностичне обстеження і (або) наполягає на використанні методів лікування, застосування яких створює реальну загрозу життю і здоров'ю Пацієнта, що не виключають або не зводиться до мінімуму цей загрозливий стан, а так само якщо Пацієнт перебуває в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння.
3.13. На кожного Пацієнта оформляється Медична карта стоматологічного пацієнта, яка є медичним документом і зберігається в Клініці. У медичній карті фіксуються результат обстеження, призначення і рекомендації лікаря, найменування та обсяг виконаних медичних втручань та інша інформація про стан здоров'я Пацієнта і наданої йому медичної допомоги.
3.14. Клінікою на стоматологічні послуги (роботи), на які по їх суті можливе надання гарантії, встановлюється гарантійний термін відповідно до Договору. Гарантія носить персоніфікований характер, поширюється на відносини між Клінікою і Пацієнтом, і припиняє свою дію в разі невиконання умов Договору про надання стоматологічних послуг.
Гарантія надається лише за умови виконання Пацієнтом всіх вказівок та рекомендацій лікаря, що зазначені в Договорі, а також своєчасного виконання усіх етапів лікування, передбачених договором.
4. ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ ПАЦІЄНТА
4.1. Пацієнт має право на:
4.1.1. шанобливе і гуманне ставлення з боку медичного та обслуговуючого персоналу;
4.1.2. вибір лікаря;
4.1.3. профілактику, діагностику, лікування в умовах, відповідних санітарно-гігієнічним вимогам;
4.1.4. отримання консультацій лікарів-спеціалістів;
4.1.5. полегшення болю, зв'язковий із захворюванням і (або) медичним втручанням, доступними методами і лікарськими препаратами;
4.1.6. захист відомостей, що становлять лікарську таємницю;
4.1.7. відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю при наданні йому медичної допомоги на суму що не перевищує вартість лікування за послугу яка спричинила за собою заподіяння шкоди здоров'ю;
4.1.8. відмову від медичного втручання або його припинення, у тому числі роз'яснення можливих наслідків відмови. Відмова від медичного втручання оформляється в письмовій формі у вигляді запису в медичній карті і підписується Пацієнтом або його законним представником, а так же медичним працівником;
4.1.9. отримання інформації про свої права та обов'язки, стан свого здоров'я, включаючи відомості про результати обстеження, можливі варіанти медичного втручання, їх наслідки та результати проведеного лікування;
4.1.10. отримання за письмовою вимогою (заявою) копії медичних документів і виписок з них відповідно до закону України «Про звернення громадян»;
4.2. Пацієнт зобов'язаний:
4.2.1. піклуватися про збереження свого здоров'я;
4.2.2. дотримуватися режиму лікування, правила поведінки пацієнта в Клініці і норми поведінки в громадських місцях;
4.2.3. своєчасно з'являтися на прийом і попереджати про неможливість явки з поважної причини;
4.2.4. бути на лікування та огляди у встановлений і узгоджене лікарем час;
4.2.5. дотримуватися гігієни порожнини рота і виконувати профілактичні заходи, рекомендовані лікарем;
4.2.6. виконувати рекомендації при проходженні різних методик лікування;
4.2.7. повідомляти лікаря всю інформацію, необхідну для постановки діагнозу і лікування захворювання;
4.2.8. інформувати про перенесені захворювання, відомих йому алергічних реакціях, протипоказання, надавати інші відомості, які можуть позначитися на якості лікування;
4.2.9. неухильно виконувати всі приписи і призначення лікаря;
4.2.10. негайно інформувати лікаря про зміну стану свого здоров'я в процесі діагностики і лікування.
4.3. Пацієнт зобов'язаний оплатити надану Клінікою медичну послугу в терміни і порядку передбачені Договором.
5. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ МЕДИЧНОГО ПЕРСОНАЛУ
5.1. Лікуючий лікар має право:
5.1.1. самостійно визначати обсяг досліджень і необхідних дій, спрямованих на встановлення вірного діагнозу (діагностику) і надання медичної допомоги (лікування);
5.1.2. вимагати проходження до початку лікування підготовчих процедур з професійної гігієни порожнини рота (видалення нальоту і зубного каменю);
5.1.3. вправі з повідомленням пацієнта вносити зміни в лікування (план лікування) і провести додаткове спеціалізоване лікування;
5.1.4. відмовитися від подальшого ведення пацієнта, якщо пацієнт порушує режим і терміни лікування, не виконує призначення (рекомендації) лікаря по лікуванню, проявляє грубе, зневажливе ставлення;
5.1.5. на захист своєї професійної честі та гідності;
5.1.6. вдосконалення професійних знань.
5.2. Лікуючий лікар зобов'язаний:
5.2.1. надавати медичні послуги відповідно до вимог, що пред'являються до методів діагностики, профілактики та лікування захворювань зубощелепної системи (зубів, порожнини рота, щелепно-лицьових суглобів), в рамках узгодженого плану лікування та медичних показань і законодавства України;
5.2.2. за результатами обстеження надавати пацієнту або його законному представнику в зрозумілій і доступній формі достовірну інформацію про стан здоров'я пацієнта, включаючи відомості про результати обстеження, наявності захворювання, його діагноз і прогноз, методи лікування, пов'язаному з ними ризик, можливі варіанти медичного втручання, їх наслідки , сутності пропонованого лікування і передбачувані результати лікування;
5.2.3. надавати пацієнту в зрозумілій і доступній формі інформацію про хід надання медичних послуг, про можливі ускладнення і дискомфорті як під час лікування, так і після лікування, в тому числі в зв'язку з індивідуальними особливостями пацієнта, про призначення і рекомендаціях, які необхідно дотримуватися для збереження досягнутого результату лікування;
5.2.4. не допускати розголошення відомостей, що становлять лікарську таємницю.
5.3. МЕДСЕСТРА ЗОБОВ'ЯЗАНА:
5.3.1. Забезпечіти безпеку здоров'ю пацієнтів шляхом дотримання правил асептики і антисептики, а також дотримання санітарних вимог для медичних закладів згідно законодавства України;
5.3.2. Прискорити роботу лікаря для прийому пацієнтів шляхом ассистування, підготовки робочого місця і обладнання до прийому, а також допомоги в заповненні медичних документів;
5.3.3. Виконувати розпорядження медичного директора, директора і адміністраторів медичного центру;
5.3.4. Не допускати розголошення відомостей, що становлять лікарську таємницю.
6. ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ КЛІНІКИ
6.1. Клініка зобов'язана за допомогою розміщення на своєму сайті в, а також на інформаційному стенді, надати Пацієнту інформацію, що містить такі відомості:
(а) найменування юридичної особи;
(б) адреса місця знаходження юридичної особи, дані документа, що підтверджує факт внесення відомостей про юридичну особу в реєстр, із зазначенням органу, який здійснює реєстрацію;
(в) відомості про ліцензію на здійснення медичної діяльності, дату рішення про її видачу та перелік послуг;
(г) перелік платних медичних послуг із зазначенням ціни в національній валюті України;
(д) режим роботи Клініки, графік роботи медичних працівників (лікарів), які беруть участь у наданні платних медичних послуг;
6.2. У разі непередбаченої відсутності лікаря в день, призначений для проведення медичної послуги, Клініка має право призначити іншого лікаря або скасувати прийом, вживши заходів для попередження пацієнта.
6.3. Клініка після повного виконання договору про надання платних медичних послуг на вимогу Пацієнта або його законного представника видає Пацієнту (законному представнику) медичні документи (тобто копії медичних документів, виписки з медичних документів), що відображають стан здоров'я Пацієнта після отримання платних медичних послуг.
6.4. У відносинах з пацієнтами Клініка застосовує всі можливі заходи для врегулювання суперечок і спірних ситуацій за взаємною згодою з пацієнтом.
6.5. Претензії та скарги пацієнтів пред'являються в усній формі безпосередньо Директору Клініки у встановлені години прийому або в письмовому вигляді.
6.6. Під час розгляду скарги, претензії Клініка має право вимагати від Пацієнта надання додаткової інформації, яка має значення для розгляду скарги, претензії по суті.
6.7. Клініка не приймає претензії Пацієнтів про якість медичної допомоги та заподіяну шкоду здоров'ю, в основі яких лежать приватні думки фахівців інших медичних організацій, що не уповноважених в установленому законом порядку на здійснення експертизи якості медичної допомоги.
6.8. Клініка не відповідає за прострочення надання послуг, а також за недоліки наданої стоматологічної послуги, якщо вони виникли:
6.8.1. внаслідок недотримання Пацієнтом вказівок і рекомендацій лікаря, в тому числі невиконання, неповного виконання напрямків (призначень) лікаря на діагностичне обстеження з метою уточнення або виключення діагнозу захворювання; невиконання рекомендацій про отримання консультації суміжного лікаря-спеціаліста за фахом (призначенням); неявки, несвоєчасної явки на прийом до лікаря для лікування або продовження розпочатого лікування; недотримання рекомендацій про прийом лікарських препаратів і режим їх прийому; рекомендацій щодо лікування виявлених стоматологічних і супутніх захворювань, недотримання погодженого плану лікування;
6.8.2. внаслідок недотримання пацієнтом правил користування результатом наданої послуги, в т.ч. ортопедичною конструкцією, відновленим зубом і т.п.;
6.8.3. внаслідок дій третіх осіб або непереборної сили.
6.9. Адміністрація має право вимагати у пацієнта компенсацію, згідно з прейскурантом, за невідвідування клініки без повідомлення лікаря не менше ніж за 6 годин до прийому.
7. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ І ВИРІШЕННЯ СПОРІВ
7.1. Претензії пацієнтів щодо якості медичного обслуговування повинні базуватися на авторизованих експертних оцінках, а не на особистих думках чи оцінках сторонніх осіб.
7.2. Клініка не несе відповідальності за затримки або недоліки, спричинені: невиконанням медичних рекомендацій або призначеного лікування, неправильним використанням стоматологічних конструкцій, таких як протези, зовнішніми факторами або форс-мажорними обставинами.
7.3. Пацієнтам може бути нараховано штраф за неявку на прийом без попередження Клініки не менше ніж за шість годин до призначеного часу.
8. КОНТРОЛЬ І НАГЛЯД
8.1. Контроль за дотриманням правил надання платних медичних послуг медичними організаціями здійснюється:
Міністерством охорони здоров'я України.
Головним управлінням Держпродспоживслужби України в Дніпропетровській області.
9. ДОДАТКОВІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Ці Правила є обов'язковими для всіх пацієнтів і відвідувачів Клініки.
9.2. Зміни до Правил вносяться адміністрацією Клініки і набирають чинності після їх публікації в публічно доступних місцях Клініки та/або на її офіційному вебсайті.
9.3. Використовуючи послуги Клініки, пацієнти підтверджують свою згоду з цими Правилами і зобов'язуються дотримуватися їх.
9.4. Для питань, не врегульованих цими Правилами, Клініка діє відповідно до чинного законодавства України.